Lesní restaurace Pintovka – výtečná kuchyně v srdci přírody

Mobilní číšník od Dotykačky nám výrazně zrychlil obsluhu zákazníků.

Na okraji jihočeského města Tábor se ve vzrostlém smíšeném lese nachází areál Pintovka s restaurací, ubytováním a dětským hřištěm. Provozovatelem je pan Karel Hňup a šéfkuchařem vyhlášené místní kuchyně pan Vlastimil Švejda. Oba sympatičtí pánové souhlasili s rozhovorem a prostřednictvím tohoto článku se s vámi rádi podělí o své radosti i starosti.

Jejich začátky nebyly vůbec snadné. Prostor Pintovky se nabízel delší čas k pronájmu a vystřídalo se tu více nájemníků. Se svým TV pořadem sem zavítal i Zdeněk Pohlreich, ale nikomu se nepodařilo restauraci pozvednout a udržet. Karel Hňup vede Pintovku třetím rokem, na počátku to bývala malá pivnice, ke které se později přidala velká restaurace, ubytování a dětské hřiště.

V restauraci je mladý kolektiv pod vedením zodpovědné a pracovité paní provozní, kterou si oba pánové nemohou vynachválit. Dle jejich slov je k nezaplacení. Zákazníkům se tu snaží maximálně vyjít vstříc, a proto o ně rozhodně nemají nouzi. Právě naopak, obzvláště v letní sezóně bývá nával a hosté tu doslova čekají na volný stůl. Vlastimil se kuchařině věnuje už 40 let, svou práci dělá srdcem a na pokrmech to jde znát. Nenajdete tu žádné polotovary, vše se připravuje z čerstvých surovin od prověřených dodavatelů, s maximální péčí a láskou. Jídelníček si pan Vlastimil připravuje sám za pomoci svých kuchařů, těšit se můžete na speciální víkendová menu, zvěřinové hody nebo vyhlášené Čínské dny. Nápadů má plnou hlavu, ale nezbývá čas na jejich realizaci, jelikož víkendy jsou plné rezervací a rodinných oslav. Spokojení zákazníci se často a rádi vracejí, protože nejlepší reklamu prý zaručí pohodlná postel, dobré jídlo a příjemná obsluha.

Pokladní systém Dotykačka si velmi chválí, stejně jako přístup obchodní zástupkyně, která je neustále k dispozici, ochotná a připravená kdykoliv pomoci. Na baru mají jednu pokladnu, objednávky zasílají na tiskárnu do kuchyně a v sezóně přichází na řadu i mobilní číšník, který ušetří personálu čas a kroky. Letní terasa je od kuchyně dost vzdálená a číšník tak za směnu běžně nachodí i 15 km. Díky licenci Naplno mají ve vzdálené správě přístup k nejrůznějším reportům a analýzám, dělají si pravidelně měsíční zhodnocení a mají i zpětnou kontrolu. Na provozovně mají rovněž nainstalovaný kamerový systém Netrex, který je integrovaný ve vzdálené správě Dotykačky. Instalaci provedl sympatický pán, který se časově přizpůsobil a na montáž dorazil v požadovaných 6 h ráno. Realizaci provedl dle požadavků klienta a vše funguje naprosto bez problémů. Provozovatelé tak mohou s klidným srdcem odjet na dovolenou a současně mají prostor restaurace pod kontrolou. Do budoucna uvažují o rozšíření kamer i do salonku.

Pan Hňup přiznává, že vzhledem k nedostatku času nevyužívá Dotykačku na 100 % a ví, že by mohl nastudovat i další užitečné funkce. Na řadě je tak třeba nově nainstalovaný rezervační systém, na kterém oceňuje možnost zadání rezervace ze vzdálené správy, pokud mu zájemce zavolá v době, kdy zrovna není u pokladny.

Tři otázky na konec:

Co vás trápí? S čím se aktuálně potýkáte?

Je to nedostatek kvalifikovaného personálu. Stát dnes příliš nepodporuje řemesla a mnoho učebních oborů jako např. kuchař, cukrář, pekař apod. zaniklo. Prakticky neustále nám chybí pomocní kuchaři, pracovníci na úklid prostor atd. Dnešní mladí lidé nemají k práci takový vztah, jako jsme měli my. Nedělají to srdcem, nejsou inovativní, nemají nápady, nevydrží dlouhodobě zátěž a pro nás je velmi ubíjející stále dokola vše opakovat novým adeptům. Také nám schází kvalitní lokální dodavatelé. Samozřejmě bychom počítali s vyšší cenou za zboží, ale pokud bude kvalitní, jsme ochotni ji akceptovat.

Co byste chtěli vylepšit?

Druhým rokem se snažíme dostat do podvědomí hostů také možnost ubytování, ale to je zatím krátký čas. Nastoupili jsme sem s určitou vizí a představou, kterou se nám zatím podařilo naplnit asi z padesáti procent. Hosté jsou dnes velmi netrpěliví a neustále někam spěchají, bohužel i o víkendu. Trochu tak vázne večerní posezení, protože když přijdou lidi na večeři, dorazí třeba na 18 h a ve 20 h už chtějí být doma a koukat na seriál. Změnili jsme dodavatele vína a školíme personál, chceme, aby se u nás hosté cítili dobře, aby nespěchali, objednali si láhev vína a poseděli déle.

Jaké jsou plány do budoucna?

Pomyslnou třešinkou na dortu by bylo zprovoznění amfiteátru, který je sice v majetku města, ale přiléhá k areálu Pintovky. Mohly by se tam pořádat koncerty a různá vystoupení jako další zpestření pro naše hosty.

Komentáře

Odeslat