Jak se odlišit od konkurence a mít úspěšný podnik

Kdo by nechtěl mít restauraci nebo obchod plný spokojených zákazníků. Jenže jak na to? Poradíme vám několik užitečných tipů, které vám pomohou získat konkurenční výhodu a udělají z vaší provozovny atraktivní podnik.

Budujte dobré vztahy

Snažte se více než na prodej samotný orientovat spíše na budování přátelského vztahu se svými zákazníky. Dejte jim pocit výjimečnosti a nabídněte vždy něco navíc. Může to být káva zdarma nebo malá pozornost k nákupu. Cokoliv, čím jim dáte najevo, že jsou pro vás důležití. Neprodávejte oběd, ale požitek z lahodného jídla. Zákazník se k vám spíše vrátí kvůli příjemné atmosféře a usměvavému personálu než kvůli tomu, že máte levnější polední menu než vaše konkurence. 

Buďte online

Doba jde neustále dopředu a moderní technologie hýbou světem. Pandemie koronaviru mnohé uspíšila a zákazníci si zvykli řešit spoustu věcí online. E-shopy a rozvážkové služby proto zaznamenaly obrovský boom. A není se čemu divit. Jedná se o rychlý, pohodlný a bezpečný způsob objednávky, kterou si navíc může zákazník nechat doručit nejen domů, ale třeba i do kanceláře. Pokud to povaha vašeho podnikání dovoluje, zvažte propojení s objednávkovým systémem nebo e-shopem a buďte svým zákazníkům zase o krok blíž. 

Využijte potenciál sociálních sítí

Sociální sítě nabízí široké možnosti využití. Umožní vám rychlou a pružnou komunikaci se zákazníky. Můžete sdílet novinky z vašeho sortimentu, aktuální slevové akce, reference spokojených zákazníků nebo důležitá upozornění, jako např. změnu otevírací doby, otevření nové pobočky apod. A nebojte se ukázat i něco ze zákulisí. Lidé si chodí na sítě odpočinout a pobavit se, proto by obsah měl být stručný, ale zajímavý a vtipný. Pokud se chcete o sociálních sítích dozvědět více, podívejte se na záznam školení Jak začít na sociálních sítích

Odměňujte za věrnost

Nejlepší zákazník je ten, který se k vám vrátí a navíc vás doporučí ostatním. Jak toho docílit? Věrnostním programem. Sbírání bodů, které je možné vyměnit za atraktivní ceny nebo slevu na poskytované služby, motivuje zákazníky k opakovaným nákupům. Zákaznické účty navíc slouží jako skvělý nástroj pro cílené oslovení vámi vybrané skupiny na základě její nákupní historie a spotřebitelských preferencí. 

Používejte slevy chytře

Slevy jsou odjakživa jedním z marketingových tahů, jak přilákat zákazníky. Pracujte s nimi ale opatrně. Spíše než plošné slevy na vše se vyplatí používat např. tzv. Happy Hours, které vám pomohou vykrýt ne příliš frekventované nákupní časy. Zákazníci ocení také množstevní slevy nebo procentuální slevu na celý nákup. Sleva na konkrétní zboží nebo službu vás zase odliší od konkurence v okolí.

Komentáře

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Odeslat