Mnoho žen a mužů si neví rady s tím, jak se při uzavření kadeřnických a kosmetických služeb starat o tělo a vlasy tak, aby výsledek vypadal jako když opustí váš salon. Ukažte jim tedy, že o ně umíte pečovat i když máte dočasně zavřeno. Oni vám to zase oplatí svou věrností a budoucími návštěvami.
Buďte rádcem ohledně nákupu kosmetiky
Pomůžete tím nejen zákazníkům, ale také podpoříte své oblíbené dodavatele. Jaké produkty pro práci běžně používáte a na co konkrétně jsou vhodné? V čem jsou odlišné od ostatních a kde se pohybuje jejich cena? A především nezapomeňte sdělit, kde mohou zákazníci vše nakoupit. Najděte všechny své produkty a dodavatele přehledně v Dotykačce nebo Vzdálené správě. Hotové doporučení sdílejte se zákazníky přes e-mail, nebo třeba příspěvek na webové stránce.
Propojte se s vaší komunitou zákazníků
Budování přátelských vztahů je v kadeřnických a kosmetických službách opravdu důležité. Po dobu provozování salonu jste si s mnohými zákazníky jistě vytvořili příjemné pouto, které byste neradi ztratili. Domluvte se dle zvolené komunikace na termínu a času online schůzky, která může být soukromá, nebo otevřena většímu počtu účastníků. Při komunikaci s jedním člověkem můžete využít spojení přes Messenger či Whatsapp, k větší schůzce jsou vhodné tyto platformy zdarma:
- Google Hangouts – Pro využívání této služby musíte mít vy i vaši zákazníci založený Gmail účet, poté je velmi jednoduché vytvořit video schůzku. Platforma je v češtině.
- Zoom – Po registraci umožňuje video propojení zdarma až pro 100 osob na časový interval 40 minut, který ale poté můžete zopakovat. Platforma je v angličtině.
Další možností je například živý přenos na vaší Facebookové stránce, kde byste ale sdíleli pouze svou kameru a zákazníci s vámi navážou komunikaci prostřednictvím komentářů.
Sdílejte své praktické rady na dálku
Vyfoťte či natočte postup každodenních jednoduchých účesů, techniku malování nehtů, nebo krátký make-up tutorial. Pokud ukážete například základní postup pánského střihu nebo domácí zastřižení konečků, jistě zazáříte. Předejte své profesionální zkušenosti zákazníkům tak, aby s nimi mohli pracovat do doby, než se o ně budete moct opět starat vy.
Prodávejte své služby i při momentální situaci
Vytvořte poukázky různých hodnot, které si mohou zákazníci zakoupit již teď a tím podpořit váš provoz. Až budete mít opět otevřeno, mohou k vám s poukazem přijít a vybrat si v jeho zaplacené hodnotě konkrétní službu. Poukázku si můžete bezplatně vytvořit například v online programu Canva, kde je k dispozici několik šablon, do kterých pouze vložíte požadovaný text a fotografie. Číslo účtu pro platbu můžete napsat přímo do poukázky, nebo zvlášť zákazníkovi prostřednictvím vaší zvolené komunikace.