Tento příběh je příkladem toho, že když člověk neztrácí víru a naději a věří sám v sebe, dokáže prakticky cokoliv.
Jana Kramářová, neskutečně sympatická mladá dáma, pochází z Ukrajiny, v dětství se přistěhovala s maminkou do ČR a jako malá snila o tom, že se stane herečkou. Bála se však, že neuspěje u talentových zkoušek a jelikož se necítila být zrovna studijní typ, rozhodla se pro obor kadeřnice ve Vizovicích, kam s ní nastoupila i její kamarádka. Tuto práci si ihned zamilovala. Po škole dostala nabídku pracovat v jednom salonu na živnost. Takové zodpovědnosti se zpočátku zalekla, bála se, že se neuživí, a tak se nechala zaměstnat na třísměnný provoz ve fabrice. Tam poznala, že nemá smysl dělat práci, která vás nenaplňuje, sebrala odvahu, založila si živnost a v roce 2011 otevřela vlastní kadeřnictví Duha, později přejmenované na Vlasový wellness.
Nyní má dva prosperující salony v Uherském Hradišti a Uherském Brodě. Má za sebou již dlouholetou praxi v oboru, účast na mnoha odborných školeních a seminářích nebo např. certifikát trichologa Lukáše Rossbacha z Institutu zdravých vlasů. Velkou pomocí jsou její kolegyně. Specialistky na barvení vlasů, barvicí a stínovací techniky – Adéla Hlavicová a Káťa Orálková a tricholožka Jana Janigová. Prostory salonů jsou decentně a velmi vkusně zařízené a klimatizované.
Hlavní myšlenkou bylo zpomalit, mít více volného času, skloubit práci s péčí o rodinu a současně dopřát zákazníkům odpočinek. Jana tak svou práci spíše než jako zaměstnání vnímá jako své životní poslání. Otevírají v 9 h, fungují na objednávku a nabídnou vám mimo jiné také kávu či drobné občerstvení, masáž hlavy nebo možnost zakoupení vlasové kosmetiky pro domácí použití.
Na obou provozovnách máme Dotykačku s předplatným licence Naplno. Máme díky tomu skvělý přehled o tržbách a zákaznících. Pracujeme s dárkovými poukazy, správou položek ve Vzdálené správě, sledujeme otevření a uzavření pokladny, používáme Rezervační systém a uvažujeme taky nad zavedením věrnostního programu. Díky platebnímu terminálu akceptujeme platby kartou a službu Masterpass. S Dotykačkou jsme maximálně spokojení.
Tři otázky na konec:
Jaké byly vaše začátky a co byste poradila nováčkům v oboru?
Začátky jsem si těžce vydřela. Mnohdy jsem seděla v provozovně klidně celý den a prvních 14 dní nepřišel jediný zákazník. Neměla jsem internet, facebook ani žádnou jinou formu reklamy. Postupně mě zákazníci začali objevovat a naučili se chodit. Dnes máme již řadu stálých zákazníků, ale vždy samozřejmě rádi přivítáme ty nové. Všem začínajícím podnikatelům bych poradila, ať vydrží a věří sami sobě, že to co dělají, dává smysl – čili síla pozitivního myšlení.
Jak jste si našla kolegyni Adélu Hlavicovou?
To je dlouhý příběh. Objevila jsem ji vlastně díky její mamince, která ke mě chodila jako zákaznice a mezi řečí se zmínila, že neví, na jakou školu dát svou dceru. Možná jsem ji i trochu ovlivnila, ale Adéla nakonec nastoupila na obor kadeřnice a později ke mě docházela na praxi. Dávala jsem jí materiály do školy a postupně si ji zaučovala. Už je u nás přes dva roky.
Co je to vlastně Trichologie?
Jedná se o obor zabývající se vlasovou pokožkou. Nabízíme vyšetření vlasů a vlasové pokožky speciální mikrokamerou, kdy na základě výsledků dostanete doporučení na vhodnou péči a přípravky pro vaše vlasy. Vlasový wellness se totiž zaměřuje především na individuální přístup, kvalitní péči a přírodní kosmetiku.