Letní měsíce s sebou přináší nápor zákazníků a zahraničních turistů, a tím i potřebu zvýšené kontroly a přehledu. Od naskladnění, přes nejrůznější platební metody až po uzávěrku. Dotykačka vám díky svým funkcím usnadní práci a ušetří čas, který můžete věnovat péči o vaše hosty a dostat tak z letošní sezóny maximum.
Pořádek začíná ve skladu
Přijede zboží, na dodacím listu/faktuře máte tisíc položek a začíná noční můra jménem naskladnění. Sud piva, karton vína, přepočítávání kusů, kontrola EAN kódů atd. Znáte to.
Mám restauraci a eviduji sklad. Když přijede velkoobchod, naskladňuju z počítače přes Vzdálenou správu. Na dodacím listu mám třeba pivo v sudech a víno v kartonech. Doteď jsem si musel bokem přepočítávat, že 1 sud = 50 l nebo karton vína = 6 ks apod.
Tak s tím je jednou pro vždy konec. Každé položce můžete nově vytvořit její skladové balení. Ve Vzdálené správě si jednoduše nastavíte, že 1 ks velkého sudu = 50l piva. Nebo 1 ks kartonu vína = 6 ks lahví apod. Změnil vám dodavatel například EAN kód balení? Žádný problém. Skladová balení můžete nejen upravovat, ale i měnit jejich názvy a dokonce přidávat nové.
Další novinkou je zadávání prodejních cen již ve 3. kroku naskladnění, což výrazně zrychlí celý proces. Zobrazení informace o prodejní ceně, DPH a počtu kusů při naskladnění vám zase pomůže snadno rozlišit položky se stejnými nebo podobnými názvy. Vše tedy uděláte mnohem rychleji a získáte více času na rozvoj svého podnikání.
Hotově, kartou nebo přes Bolt?
Objednávkové systémy a portály jako Bolt, Wolt, Foodora, Slevomat, Multisport a další jsou pro zákazníky velmi populární. Ne už tak pro účetní, která musí každý měsíc luštit ve Vzdálené správě, odkud k vám připlouvají jednotlivé transakce, které se až dosud tvářili jako bankovní převod.
U nás přijímáme Wolt, Bolt i Foodoru. Dříve jsme museli sčítat tržby z Dotykačky a pak ještě separátně všechny delivery služby. V Dotykačce jsme platby přes Bolt nastavovali jako bankovní převod a ve Vzdálené správě jsme pak každý měsíc řešili, že bankovní převod je vlastně Bolt. Byl to chaos a ani naše účetní z toho nebyla zrovna nadšená.
Rozšířené platební metody vám pomohou s lepší analýzou vašeho podnikání. Díky nim snadno rozeznáte, odkud k vám zákazníci chodí a z jakého kanálu utrácí nejvíce peněz.
Dotykačka si poradí s Eury i Dolary
Zejména v turistických oblastech je běžné přijímat cizí měny. V Dotykačce si lze tuto funkcionalitu snadno nastavit a při uzávěrce pak vidíte, jakou hodnotu máte mít v podniku v každé z nastavených měn.
Máme hospodu a denně k nám zavítá spoustu cizinců, kteří chtějí platit Eurem nebo i Dolary. Když jsem jako provozní chtěl třeba přijet vybrat Eura, protože jich tam měli hodně, nebo už neměli čím vracet, museli jsme si to psát vedle na papír. Konec směny byl pro nás zdlouhavý a při uzávěrce byl kolikrát problém se dobrat správných čísel.
Tak to už je naštěstí minulost. Přidali jsme totiž cizí měny i do pokladních příjmů a výdajů. Nově si tak můžete zaznamenávat vklady i výdaje v alternativních měnách, díky čemuž vám bude pokladní uzávěrka vždy naprosto sedět.