V současném světě digitalizace jsou platební terminály nezbytným nástrojem pro bezproblémový provoz. Nicméně i ty nejlepší systémy mohou někdy selhat. Abychom Vám pomohli lépe se orientovat v situacích, kdy se platební terminál chová neočekávaně, přinášíme Vám několik praktických rad a postupů.
Zamítnutá transakce
Pokud platební terminál transakci zamítne, znamená to, že platba nebyla úspěšná. I když zákazník vidí, že mu byla částka stržena, nemusí to znamenat, že peníze dorazily na váš účet. Může jít jen o dočasnou blokaci, která se později uvolní. V takovém případě nemůžete vydat zboží nebo poskytnout službu.
Transakce bez odpovědi
Pokud terminál po provedení transakce nevydá žádnou odpověď, je důležité zachovat klid a kontaktovat zákaznickou podporu. I když zákazník tvrdí, že částka byla stržena, může jít opět jen o dočasnou blokaci, která se později uvolní. Bez potvrzující stvrzenky z terminálu nemůžete považovat transakci za dokončenou.
Kdy volat podporu?
V případě, že terminál nevydá potvrzující stvrzenku, je vždy dobré kontaktovat zákaznickou podporu platebního terminálu. Podpora Vám poskytne aktuální informace o stavu transakce a poradí, jak dále postupovat. Tento krok je klíčový pro zajištění, že nepřijdete o své peníze a zároveň nepoškodíte vztah se zákazníkem.
Odkázání zákazníka na jeho banku
Pokud máte jakékoliv pochybnosti nebo problémy, můžete svého zákazníka vždy odkázat na vydavatelskou banku, kde může transakci reklamovat. Banka má podrobné informace o všech transakcích a může zákazníkovi poskytnout přesné informace o stavu jeho platby. Pamatujte, že bez potvrzené stvrzenky z terminálu nemůžete považovat platbu za dokončenou.
Jak výpadkům předcházet?
Aby se minimalizovala možnost výpadků a problémů s terminály, doporučujeme pravidelně aktualizovat software platebního terminálu a dbát na to, aby zařízení bylo vždy v dobrém technickém stavu. Pravidelné kontroly a údržba mohou předejít mnoha problémům a zajistit bezproblémový provoz.
V případě výpadku platebního terminálu je klíčové zachovat klid a postupovat podle uvedených doporučení. Nikdy nevydávejte zboží nebo neposkytujte službu bez potvrzené transakce. Kontaktujte podporu a v případě potřeby odkažte zákazníka na jeho banku. Tímto způsobem zajistíte, že Vaše podnikání poběží hladce a bez zbytečných finančních ztrát.
Obrátit se na nás můžete na telefonním čísle 221 221 331 – volba 1 (technická podpora), nebo na e-mailovou adresu podpora@dotykacka.cz.