Populární evropský koncept Kitchen Nightmares se formou reality show snaží pomoci restauracím v krizi, dostat se zpátky na vrchol. Zatímco na české scéně funguje na podobné bázi pořad známého kuchaře Zdeňka Pohlreicha Ano šéfe! u našich východních sousedů se rozjíždí ostřejší verze Na nože. Šéfkuchař Martin Novák v jednom z prvních dílů navštívil restauraci Zlatý mlýn v Ludanicích nedaleko Topolčan a Dotykačka byla samozřejmě u toho.
Jídlo, prostředí a servis jsou 3 základní pilíře gastro podniků. Pro majitele je důležité zejména to, zda obsluha funguje, jak má, kuchyně odvádí dobrou práci, aby host odcházel spokojený a zda se mu plní pokladna. Majitel restaurace pan Roman Štěvanka už nějakou dobu vnímal slabé stránky – málo hostů, pomalou obsluhu a chaos ve skladových zásobách.
Kulinářskému expertovi v restauraci velmi nechutnalo a k jídlu byl otevřeně kritický. Nepříjemně ho překvapil i chybějící skladový systém a způsob objednávání. Manuální zapisování objednávek a chaotická komunikace mezi obsluhou a kuchyní ho šokovala. Proto si přizval na pomoc Dotykačku, která do restaurací, obchodů a služeb přináší dokonalý přehled a řád.
Dotykačka nastoupila do projektu s cílem pomoci majiteli zorientovat se ve skladových zásobách a usnadnit obsluze práci.
Jelikož je každý podnik velmi specifický ve svých potřebách, zakládáme si na tom, aby náš systém přinášel komplexní řešení a zůstal přitom jednoduchý na užívání. Jak to bývá zvykem, při instalaci se intenzivně věnujeme lidem, kteří budou pokladnu využívat nejvíce. Servírky si proto vyzkoušely práci také s Mobilním číšníkem, aby se vyhnuly neprofesionálnímu pokřikování objednávek před hosty. Přání zákazníků tak elektronicky létala od stolu rovnou do kuchyně a obsluha nevázla ani při návalu po slavnostním otevření.
Na závěr jsme majiteli ukázali Vzdálenou správu a všechny možnosti, které nabízí. Kromě přehledu vytíženosti zaměstnanců či pozorování dat o tom, ve kterých časech se prodává nejvíce, si bude moci prohlédnout také např. položky s nejmenším a největším obratem, informace o docházejícím zboží, pohlídat si správné nastavení cen nebo docházku zaměstnanců. Hromadné naskladnění z elektronických dodacích listů a import/export produktů mu zase výrazně ušetří práci i čas.
Naší novince to před kamerami slušelo
Restaurace Zlatý mlýn se může pochlubit designovou novinkou mezi pokladnami. Obsluha využívá prémiový set dotykové obrazovky s velkorysou úhlopříčkou 15,6“, která je uchycena na dřevěném stojanu. Na majitele Romana Štěvanku pokladní systém zapůsobil okamžitě.
Před příchodem Dotykačky obsluha zapisovala přijaté objednávky do tzv. bonovací knihy. Na konci každé směny pak museli spočítat všechny papírky, aby zjistili počet prodaných porcí. Nyní stačí udělat uzávěrku v pokladně jedním klikem a hned mají přehled nejen o tom, kolik jídel se prodalo, ale také který zaměstnanec přinesl nejvyšší tržbu. Jsme rádi, že jsme se mohli podílet na zlepšení a držíme palce, aby restaurace udržela nově nastavený režim.
Chcete mít i vy větší přehled, usnadnit si některé procesy a získat data potřebná pro efektivní řízení podniku? Stačí, když vyplníte telefonní číslo, rádi pomůžeme i vám.