25 000
UŽIVATELŮ
25 000
UŽIVATELŮ
Fakt, jestli podnik akceptuje nebo neakceptuje platbu kartou, přímo souvisí s výší útraty. Zákazníci jsou více motivováni k nákupu, pokud mají možnost platit kartou, což vede k vyšším prodejním číslům a růstu příjmů.
Je zřejmé, že moderní platební metoda má významný vliv na celkový obrat obchodníků. Funkce Chytré spropitné navíc prokazatelně zvýší dýška přijatá přes platební terminál.
Funkce Chytré spropitné umožní zákazníkům udělit dýško jediným ťuknutím na obrazovce platebního terminálu. A pokud obdržíte spropitné v hotovosti, můžete ho snadno zadat do pokladny.
Report ve Vzdálené správě vám nabídne užitečné informace o celkové výši spropitného, včetně rozdělení na jednotlivé směny nebo dokonce konkrétní zaměstnance. To vám umožní spravedlivé rozdělení odměn pro váš personál.
„85 % našich tržeb tvoří bezhotovostní platby, z toho 3,7 % jsou dýška přes Chytré spropitné. “
Daniel Korcsmáros
Automat Matuška
„S funkcí Chytré spropitné jsme zaznamenali rapidní nárůst spropitného na kartách. V průměru o pět tisíc měsíčně.“
Aneta Soukopová
No Stress
„Propojení s platebním terminálem je naprosto bezproblémové a přijímat karty se nám rozhodně vyplácí“
Miloslav Picmaus
Bio Letná
V ČR aktuálně neexistuje žádný právní předpis, který by určoval, jak s přijatým spropitným zacházet. Může si ho nechat jak majitel restaurace, tak např. číšník. Finanční správa na dýško pohlíží jako na „dar poskytnutý v souvislosti s příjmem z podnikání nebo z příjmů ze závislé činnosti“, a proto ho musí zdanit ten, kdo si ho reálně ponechá.
Pokud zůstává majiteli restaurace, musí ho zahrnout do daňového přiznání. OSVČ odvede daň ve výši 15 %, u právnické osoby je to 19 %. Půjde-li dýško zaměstnancům, navýší se jim o tuto částku hrubá mzda, z níž se odvede daň ve výši 15 %.
Pokud se jedná o dobrovolnou platbu ze strany zákazníka, nevstupuje spropitné do základu daně z přidané hodnoty. Jedná-li se o předem domluvenou platbu, např. za tzv. couvert, který musí být uvedený v jídelním lístku, musíte přijaté dýško zahrnout do základu DPH.
Report spropitného najdete přímo v pokladně. Můžete ho filtrovat za vámi vybrané období nebo směnu a rozdělit ho podle použitých platebních metod i jednotlivých zaměstnanců. Získáte tak dokonalý přehled o výši uděleného spropitného.
Jednoduše. Díky funkci Chytré spropitné si na obrazovce terminálu nastavíte volbu spropitného v procentech nebo zadáním vlastní částky. Všechny pokyny pro zákazníka jsou intuitivní a při platbě kartou přímo motivují k udělení dýška. Odmítne jen málokdo.