Kadeřnické služby jsou jedním z oborů, na které se vztahuje třetí a čtvrtá fáze EET. Zatímco ještě nedávno řada kadeřníků a kadeřnic doufala, že se jim evidence tržeb vyhne, po prezidentově podpisu novely zákona je jasné, že se na novou povinnost budou muset připravit. Čím dál víc si jich proto zjišťuje informace a začíná řešit, které řešení zvolit. Stejně je na tom i kadeřnice Alžběta ze Středočeského kraje, která ještě nedávno neskrývala své obavy.
Představuje pro vás EET nějakou komplikaci?
Nebudu lhát, samozřejmě bych byla raději, kdybych žádné EET řešit nemusela. Ale když už se zákon prosadil, budu se s tím muset popasovat. Na to, abych evidování nějak obcházela, nemám odvahu.
Už víte, jaké řešení zvolíte?
Zatím váhám. Má první myšlenka byla „Hlavně ať je to co nejjednodušší“. Umím pracovat rukama. Když se někomu podívám na vlasy, hned vidím, co by mu slušelo za střih, případně jakou by měl zvolit barvu. S technikou si ale zrovna dvakrát nerozumím – chytrý telefon je určitě chytřejší než já. Tím pádem jsem uvažovala o nějaké snadno ovladatelné aplikaci.
Slyšela jste o Dotykačce?
Ano, je to jeden z názvů, které v médiích potkávám nejčastěji. Dokonce jsem pár jejich pokladen viděla v několika restauracích a obchodech, kam chodím. Tak jsem neodolala a zeptala se obsluhy, jak se jím s pokladnou pracuje.
A?
Vesměs to byly pozitivní reakce. Prý je pokladní systém sympaticky přehledný a intuitivní. Ve výsledku to prý je o dost jednodušší, než čekali. Což zní povzbudivě. I tak jsou ale tyhle restaurační pokladny pro mě příliš velké a složité. Nicméně už jsem se dívala na web Dotykačky a zjistila jsem, že mají i sympatická „kapesní“ řešení s malým tabletem.
Takže tabletu byste se nebála?
Jak říkám – líp by mi určitě bylo, kdybych to vůbec nemusela řešit. Ale když už je to tu, s tabletem bych si snad mohla poradit. Vážně doufám, že to bude co nejjednodušší. Zároveň mě ale zaujalo, jaké další funkce taková EET pokladna může nabízet. Dotykačka má i v tom nejzákladnějším řešení rezervační systém, což by mi řešilo přehled v objednaných zákaznících. Teď jsem zvyklá používat klasický papírový diář plný přeškrtaných údajů a občas je na hranici možností se v těch přepisech vyznat. Možná by nebylo špatné mít v tom větší řád.
Má takový systém pro vás ještě nějakou výhodu?
Myslím, že by mohl mít. V našem malém salonu nás pracuje několik a podle toho, co jsem z webu pochopila, Dotykačku může používat víc uživatelů. Takže bychom takovou pokladnu teoreticky mohly sdílet s kolegyněmi. Plus se tam dá nahrát různé kosmetické zboží, které doplňkově prodáváme. To by se taky hodilo. A někde jsem četla, že systém umí sám hlídat i skladové zásoby a že mě snad upozorní, když je potřeba něco dokoupit, ale to jsem ještě nestihla prozkoumat do detailů. Zní to ale velmi prakticky.
Za takové řešení se ale platí paušální poplatek. To by vám nevadilo?
Původně se mi ta myšlenka nelíbila. Ale základní paušál vychází na necelých tři sta korun měsíčně, což vlastně není tolik. A kdybych díky tomu mohla využívat ty další funkce, tak by to minimálně stálo za úvahu. Všechno se ale bude odvíjet od toho, jak jednoduchý, nebo naopak složitý bude systém na ovládání – určitě si to půjdu někam osobně vyzkoušet. Rozhodně mi přijde velmi praktické, že u placené verze funguje 24 hodin denně telefonická podpora, kam se dá zavolat. Mít jistotu, že mi někdo pomůže, když budu tápat, je pro mě klíčové.