Když se řekne Česká republika, většině lidí po celém světě se vybaví jedno slovo: pivo. Česká pivní kultura je světový fenomén – a jen těžko byste hledali ikonický brand, který ji ztělesňuje víc než Plzeňský Prazdroj.
O to větší čest pro nás je, že naše pozvání do podcastu přijal Dragoș Constantinescu, odcházející generální ředitel Prazdroje. Povídali jsme si nejen o jeho cestě v čele této legendární značky, ale také o výzvách, trendech i budoucnosti českého piva.
Dragoș nastoupil do vedení v době druhé vlny covidu – v době, kdy by ho ani ve snu nenapadlo, že je možné řídit pivovar z obýváku. Po zkušenostech z Rumunska převzal vedení české jedničky a postupně začal chápat, jak hluboký vztah mají Češi ke svému národnímu nápoji. A i když si naši pivní tradici vážil už na začátku, během let v Prazdroji si ji stihl zamilovat. Česká pivní kultura je podle něj naprosto unikátní – zatímco v Polsku najdete v každé vesnici malý obchod, u nás je to hospoda. Míst, kde si můžete dát pivo, je u nás 58 tisíc!
V rozhovoru jsme probrali i to, jak oslovit mladší generaci v době, kdy sílí trendy zdravého životního stylu. Proč nikdy neochutnáme nealkoholickou „Plzeň“, proč značka Birell tak dobře funguje a jak se s ní dá experimentovat. A také o tom, jaký úspěch slaví relativně nová značka Proud.
A co je vlastně hlavním cílem Prazdroje? Nejde jen o prodej piva. Strategií je především ochrana české pivní kultury – podpora hospod, budování příjemného prostředí, kde se lidé budou cítit dobře a dostanou skvělé pivo. Klíčem je i vzdělávání: jejich akademií čepování piva už prošlo přes 12 tisíc lidí z gastronomie.
Jaké trendy nás čekají v příštích letech? Co obnáší cesta do globálního vrcholového managementu? A jak vybudovat úspěšný gastro byznys? Poslechněte si celý rozhovor s Dragoșem Constantinescu – a dejte nám vědět, jak se vám líbil!
Rozhovor s českými titulky najdete na našem YouTube kanále.
Pokud nechcete, aby vám unikly novinky, praktické tipy a inspirace, sledujte nás na našich kanálech! Najdete nás na Spotify, Apple Podcast, YouTube a nově i na Instagramu a TikToku.