Český gastronomický podcast: Jitka Sauvage, Divoký Bistro

Jak se z malého kempu v šumavské vesnici stalo vyhlášené bistro, za kterým jezdí lidé z celé republiky? A jaké to je otevřít restauraci v nejmrazivější obci Česka? O tom jsme si v našem podcastu povídali s Jitkou Sauvage, zakladatelkou Divokýho bistra a nové restaurace NADIVOKO.

Tento rok oslaví Divoký bistro 10 let. V prosinci 2024 se k němu přidala i nová restaurace NADIVOKO na Kvildě. Původní „punkovější“ přístup tady nahradila modernější české kuchyně s důrazem na sezónní a lokální suroviny. Cílem bylo vytvořit něco, co na Šumavě chybělo – dostupné místo nejen pro turisty, ale hlavně pro místní. Místo, kam si mohou zajít na dobré jídlo a zároveň za kulturou.

Největší výzvou pro podnikání na horách je jednoznačně sezonalita a s ní spojené personální výzvy. Přestože mnoho podnikatelů v gastronomii řeší problémy s personálem, Jitka má v tomto ohledu štěstí – do týmu Divokýho bistra se přidávají samí skvělí lidé. Velký podíl na tom má atmosféra podniku i silná komunita na Instagramu, díky které její podniky znají lidé z celé republiky.

Pro mě je úplně nejdůležitější, aby lidé, kteří žijí na Šumavě a jsou šikovní, měli hezkou práci. Chci, aby měli dobré peníze, aby mohli jet na dovolenou, kdy chtějí, nebo si mohli zajít do hezké restaurace. Chci, aby se jim dobře žilo.

Velkou roli v popularitě Divokýho bistra nepochybně sehrála Gastromapa Lukáše Hejlíka a natáčení pořadu Souboj na talíři, které přitáhly pozornost široké veřejnosti. Přesto ale nelze stavět podnikání na Šumavě jen na turistech. Klíčem jsou místní, kteří v tuto chvíli tvoří přibližně 50 % návštěvníků. A právě s nimi je důležité budovat vztahy, protože jsou to oni, kdo se vrací a drží podnik nad vodou i mimo hlavní sezónu.

Komentáře

Odeslat