5 tipů jak se přizpůsobit aktuální situaci v gastru a nepřicházet o zákazníky

Koronavirová krize a s ní související opatření zasáhla většinu živnostníků. Vládní nařízení výrazně omezila nebo zcela znemožnila podnikání v určitých oborech. Jedním z nejzasaženějších sektorů je bez pochyby gastro.

Restaurace, kavárny, bary, hospody a další podobné provozovny musely letos hned několikrát uzavřít své vnitřní prostory a fungovat pouze v režimu výdejních okének nebo rozvozu k zákazníkům. Mnozí provozovatelé se tak ocitli ve zcela nové situaci a ti, kteří nedosáhli na jeden z kompenzačních bonusů se potýkají s finančními problémy.

Těžko odhadnout, jaké budou trendy v roce 2021, epidemiologickou situaci a vládní nařízení ovlivnit nemůžeme, stejně jako chování spotřebitelů, můžeme však ovlivnit svůj přístup, naučit se něco nového, pokusit se přizpůsobit a zachovat chladnou hlavu. Přinášíme vám 5 praktických tipů, jak být nejlépe připraveni na všechny možné scénáře a zachránit tak svůj podnik před bankrotem.

  • Buďte online. Online objednávkový systém je základ. Dostanete se do podvědomí zákazníků ve svém okolí, zůstanete v kontaktu s těmi stávajícími a můžete získat i nové. Situace je dlouhá a únavná pro všechny. Lidé pracují z domu a obzvláště z maminek se nyní kromě zaměstnanců staly ještě kuchařky a učitelky v jedné osobě. Dovoz jídla až ke dveřím tak velmi ocení. Odpadne nutnost vymýšlet menu na každý den, ušetří čas nákupem surovin a přípravou jídla a navíc mohou vaši službu doporučit ostatním. Objednávkový systém navíc využijete i v době, kdy se vše vrátí do starých kolejí a vláda opět povolí přítomnost zákazníků ve stravovacích zařízeních.
     
  • Buďte vidět. Prezentujte svoji nabídku na webu, sociálních sítích nebo klidně formou letáků do schránek. Vyvěste viditelně své denní nebo týdenní menu na Facebooku nebo přímo u výdejního okénka. Budujte si komunitu stálých zákazníků, sdílejte s nimi svoje recepty, požádejte je o referenci a doporučení vašeho podniku ostatním. Zapojte se do některé z mnoha iniciativ jako např. Zachraň hospodu nebo Bezpečná restaurace. Čím více o vás bude slyšet, tím více zákazníků si od vás objedná jídlo.
     
  • Buďte flexibilní a vařte jednoduše. Přizpůsobte svou nabídku tak, aby byla co nejjednodušší pro rozvoz, zabalení, pro výdejní okénka i pro váš sklad. Objednávejte raději častěji a v menších množstvích. Přidejte také něco malého navíc. Polévku, malý salát nebo dochucovadla v ceně, dezert zdarma ke každé páté objednávce nebo pro své zákazníky vytvořte věrnostní program a umožněte jim nasbírané body proměnit za zajímavé odměny. Prodávejte vouchery nebo dárkové poukazy, které mohou sloužit jako hezký dárek. Čím více se odlišíte od konkurence, tím lépe pro vás.
     
  • Buďte bezkontaktní. Umožněte zákazníkům bezpečnou a rychlou platbu kartou a vydělávejte až o 18 % více. Platba kartou je v dnešní době velice žádanou platební metodou, spotřebitelé si zvykli na vyšší rychlost a pohodlí transakcí a platební terminály lze získat za velmi výhodných podmínek. I když pandemie jednou skončí a opatření se postupně rozvolní, bezkontaktní objednávání a platby kartou tu zůstanou.
     
  • Buďte optimističtí. Neztrácejte naději a nepodléhejte skepsi. Po každé bouřce znovu vyjde slunce. I když se to nyní může zdát daleko, až téměř v nedohlednu, věříme, že se situace již brzy zlepší a vše se postupně vrátí do normálu. Přejeme vám brzký návrat spokojených zákazníků do vašich provozoven.

Komentáře

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Odeslat