5 tipů jak se přizpůsobit aktuální situaci v gastru a nepřicházet o zákazníky

Koronavirová krize a s ní související opatření zasáhla většinu živnostníků. Vládní nařízení výrazně omezila nebo zcela znemožnila podnikání v určitých oborech. Jedním z nejzasaženějších sektorů je bez pochyby gastro.

Restaurace, kavárny, bary, hospody a další podobné provozovny musely letos hned několikrát uzavřít své vnitřní prostory a fungovat pouze v režimu výdejních okének nebo rozvozu k zákazníkům. Mnozí provozovatelé se tak ocitli ve zcela nové situaci a ti, kteří nedosáhli na jeden z kompenzačních bonusů se potýkají s finančními problémy.

Těžko odhadnout, jaké budou trendy v roce 2021, epidemiologickou situaci a vládní nařízení ovlivnit nemůžeme, stejně jako chování spotřebitelů, můžeme však ovlivnit svůj přístup, naučit se něco nového, pokusit se přizpůsobit a zachovat chladnou hlavu. Přinášíme vám 5 praktických tipů, jak být nejlépe připraveni na všechny možné scénáře a zachránit tak svůj podnik před bankrotem.

  • Buďte online. Online objednávkový systém je základ. Dostanete se do podvědomí zákazníků ve svém okolí, zůstanete v kontaktu s těmi stávajícími a můžete získat i nové. Situace je dlouhá a únavná pro všechny. Lidé pracují z domu a obzvláště z maminek se nyní kromě zaměstnanců staly ještě kuchařky a učitelky v jedné osobě. Dovoz jídla až ke dveřím tak velmi ocení. Odpadne nutnost vymýšlet menu na každý den, ušetří čas nákupem surovin a přípravou jídla a navíc mohou vaši službu doporučit ostatním. Objednávkový systém navíc využijete i v době, kdy se vše vrátí do starých kolejí a vláda opět povolí přítomnost zákazníků ve stravovacích zařízeních.
     
  • Buďte vidět. Prezentujte svoji nabídku na webu, sociálních sítích nebo klidně formou letáků do schránek. Vyvěste viditelně své denní nebo týdenní menu na Facebooku nebo přímo u výdejního okénka. Budujte si komunitu stálých zákazníků, sdílejte s nimi svoje recepty, požádejte je o referenci a doporučení vašeho podniku ostatním. Zapojte se do některé z mnoha iniciativ jako např. Zachraň hospodu nebo Bezpečná restaurace. Čím více o vás bude slyšet, tím více zákazníků si od vás objedná jídlo.
     
  • Buďte flexibilní a vařte jednoduše. Přizpůsobte svou nabídku tak, aby byla co nejjednodušší pro rozvoz, zabalení, pro výdejní okénka i pro váš sklad. Objednávejte raději častěji a v menších množstvích. Přidejte také něco malého navíc. Polévku, malý salát nebo dochucovadla v ceně, dezert zdarma ke každé páté objednávce nebo pro své zákazníky vytvořte věrnostní program a umožněte jim nasbírané body proměnit za zajímavé odměny. Prodávejte vouchery nebo dárkové poukazy, které mohou sloužit jako hezký dárek. Čím více se odlišíte od konkurence, tím lépe pro vás.
     
  • Buďte bezkontaktní. Umožněte zákazníkům bezpečnou a rychlou platbu kartou a vydělávejte až o 18 % více. Platba kartou je v dnešní době velice žádanou platební metodou, spotřebitelé si zvykli na vyšší rychlost a pohodlí transakcí a platební terminály lze získat za velmi výhodných podmínek. I když pandemie jednou skončí a opatření se postupně rozvolní, bezkontaktní objednávání a platby kartou tu zůstanou.
     
  • Buďte optimističtí. Neztrácejte naději a nepodléhejte skepsi. Po každé bouřce znovu vyjde slunce. I když se to nyní může zdát daleko, až téměř v nedohlednu, věříme, že se situace již brzy zlepší a vše se postupně vrátí do normálu. Přejeme vám brzký návrat spokojených zákazníků do vašich provozoven.

Komentáře

Odeslat