„Pokladna a terminál od jednoho dodavatele se vyplatí.“

Není nad to, když svou práci děláte poctivě a s láskou. A pokud díky tomu navíc potkáte i životního partnera, je z toho příběh jako z pohádky. Na Praze 7 najdete prodejnu Bio Letná, kterou vedou teď už manželé Ilona a Miloslav Picmausovi, a která nabízí bohatý výběr kvalitních potravin, nápojů, ekologické drogerie a přírodní kosmetiky od více než sta prověřených dodavatelů.

Dotykačka je historicky náš třetí pokladní systém, takže máme již nějaké srovnání. Propojení s platebním terminálem je naprosto bezproblémové a ze zkušeností víme, že přijímat karty se nám rozhodně vyplácí. S nasazením Dotypay nám také výrazně klesly transakční poplatky, takže i z tohoto pohledu jeho pořízení vřele doporučuji.

Bylo nebylo…

Obchůdek paní Ilona otevřela v roce 2010, prý z čistého entuziasmu. Zajímala se o zdravou výživu, sama biopotraviny vyhledávala a pak už byl jen krůček k tomu zkusit to na vlastní pěst. „V tu dobu jsem to kouzelné místo začal navštěvovat jako zákazník, a zakoukal jsem se do slečny za pultem. Pak nastal dlouhý čas dvoření a těch věcí okolo, a nakonec jsme začali podnikat společně. Dnes jsme manželé a s lehkou nadsázkou v Bio Letná vychováváme i naše tři děti“, vzpomíná pan Miloslav s úsměvem.

Začátky nebyly jednoduché. Přirozenou součástí práce je také vyvracení mýtů, např. že biopotraviny jsou předražené. Garantuji, že v našem sortimentu nenajdete ani jednu předraženou položku. Máme jedno takové pravidlo, kterého se stále držíme: Spokojení musí být všichni zúčastnění, tedy výrobce, obchodník i zákazník. Jeden bez druhého nemůže dlouhodobě úspěšně fungovat a pouze takto nastavená rovnováha je dlouhodobě udržitelná.

Většinu zákazníků tvoří lidé, kteří na Letné bydlí nebo pracují. Jejich důvěru si samozřejmě museli v průběhu let postupně získávat. Díky tomu, že na Letné i bydlíme a vychováváme děti, spoustu našich zákazníků nás zná nejen z pozice za pultem, ale i z běžného občanského života. Jsme tedy tak trochu pod nekompromisní kontrolou kritického oka veřejnosti, takže „provozní slepota“ v Bio Letná opravdu nehrozí.

S respektem k zákazníkům i přírodě

Jak dodavatele, tak jejich zboží vybírají podle velmi přísných kritérií. U potravin a nápojů jsou to zejména kritéria výživová, a obecně u všech také kritéria environmentální, tedy problematika biokvality, uhlíkové stopy výrobku, lokálnost, typ obalu a možnost jeho recyklace apod. Vždy vybíráme jen takové produkty, za které se můžeme postavit a hodně nám záleží na tom, aby peníze našich zákazníků skončili u lidí a firem, které si je opravdu zaslouží.

Kromě klasické kamenné prodejny nabízí Bio Letná i objednávky přes e-shop s bezemisní dopravou ve vybraných pražských čtvrtích. Zásilku tam doručují výhradně pěšky, na kole nebo veřejnou dopravou až ke dveřím. Účtenka, kterou k nákupu obdržíte je vytištěná na ekologickém termopapíru, který neobsahuje žádné chemické látky, recykluje se jako běžný papír a vydrží čitelný po dobu až 35 let.

V současné době se ale bohužel tak jako mnoho dalších podniků potýkají s dlouhodobým poklesem tržeb. Spíše než s pandemií, to souvisí s očekáváním velkých ekonomických problémů v blízké budoucnosti a obecně s tím souvisejícím šetřením. Těžko říct, jak se to celé bude dále vyvíjet, ale my rozhodně nic nevzdáváme. Máme už přeci jen nějaké zkušenosti a myslím, že můžeme věřit i našim zákazníkům, kteří dobře vědí, že podporovat lokální rodinný podnik našeho typu má smysl. Moc jim za to děkujeme!

Dotykačka zjednodušuje vedení firmy

Pro svůj maloobchodní prodej hledali kompletní řešení, které bude jednoduché, uživatelsky přívětivé a snadno ovladatelné. Zvolili proto kompletní sadu Dotykačky, tj. pokladnu s tiskárnou, zákaznický displej, čtečku čárových kódů a platební terminál Dotypay. Celý systém funguje zcela bezchybně a s velkou mírou tzv. blbuvzdornosti. Chtěl bych vyzdvihnout grafickou podobu základních analytických parametrů, které Dotykačka zobrazuje, stejně jako vzdálenou správu, díky které v každém okamžiku přesně vím, jak si obchod vede.

Aktivně používají také Věrnostní program, který jim mimo jiné umožňuje sledovat nákupní historii a chování zákazníků, a tím lépe zaměřit případné reklamní akce. Zákazníky zase motivuje k opakovaným nákupům a odměňuje je za věrnost. Vždy jsme věděli, že chceme jednoduchý a transparentní věrnostní program, který upřímně potěší zákazníky a nás nebude nijak zvlášť administrativně zatěžovat. A Dotykačka přesně tento typ zákaznického programu umožňuje. Začali jsme proto vydávat zákaznické karty, jejich aktivace a správa je naprosto bezproblémová a u zákazníků si tyto karty získali okamžitý úspěch.

Pokud hledáte opravdu kvalitní biopotraviny a další ekologické produkty s garancí skvělé ceny, zastavte se na Letnou a podpořte tím lokální rodinný podnik. Má to smysl.

Komentáře

Odeslat