„Nejsem otrokem svého podnikání. I díky Dotykačce.“

Jako majitel restaurace máte na výběr. Buď budete v podniku od rána do večera jako hlídací pes nebo vsadíte na moderní technologie a získáte tak klid a více času pro sebe. Tomáš se rozhodl pro to druhé.

V Kuřimi na ulici Tyršova stojí nenápadná budova s jedinou cedulí u silnice. Jeden by ji skoro minul, a to by byla škoda. Z druhé strany se totiž skrývá útulný Country bar s prostornou letní zahrádkou, která nabízí odpočinek na dřevěném posezení ve stínu vzrostlých stromů. Vyzpovídali jsme jejího spolumajitele pana Tomáše Syrového, který se v gastru pohybuje už od mládí a ví, co rozhodně nechce.

Nechci být otrokem svého podnikání a trávit v restauraci veškerý svůj čas. Raději si zajdu do lesa nebo na kolo. Pokud chcete vybudovat fungující podnik, bez moderních technologií se dnes neobejdete. Dotykačka je jednoduchá, rychlá, přináší potřebný přehled a šetří čas. Jsem tak mnohem flexibilnější a mám možnost se věnovat dalším projektům.

Country bar sází na českou kuchyni

Tomáš s maminkou převzali podnik po předchozích majitelích a ze zakouřené putyky dokázali během několika let vykřesat fungující restauraci, kterou navštěvují především místní obyvatelé. Country koncept má spojený s vesnicí a přírodou. Tomu odpovídá jak styl vybavení, tak především důraz na přípravu čerstvých jídel z lokálních surovin. Lidé jsou hodně konzervativní, nejsou příliš otevření experimentům a trvá dlouho, než se naučí jíst něco nového. Sázíme proto hlavně na českou klasiku, na nic si nehrajeme. Dáváme si záležet na kvalitních surovinách a připravujeme všechno čerstvé. Zákazníci to ocení a když se dobře nají, rádi se k nám vrátí nebo o nás řeknou svým známým.” Ostatně právě na doporučení fungují už 12 let.

Polední menu si můžete objednat i domů nebo do kanceláře, restaurace nabízí vlastní rozvoz. A několikrát do roka pořádá také speciální akce jako tradiční Svatomartinskou husu, mexické speciality, burgerový týden nebo oblíbenou Halloween party v kostýmech.

Spolehliví zaměstnanci jsou základ

Tomáš je vyučený kuchař/číšník, má několikaletou praxi ze zahraničí a nebojí se postavit ani za bar. Myslím, že je to základ. Když má člověk vlastní podnikání, měl by tomu rozumět, vyzkoušet si všechny role. Snažím se to dělat nejlépe jak umím a předávat to dál.” 

Gastro se všeobecně potýká s nedostatkem kvalitních a zodpovědných zaměstnanců. V Country baru tohle naštěstí neřeší. Mám kliku na dobré a spolehlivé lidi, to je v dnešní době obrovská výhoda. Kuchař k nám chodil na praxi už ze školy, vyučil se přímo pro nás a už u nás pracuje 12 let. Další kuchařka je tady 5-6 let, to stejné číšníci.” Fungují jako rodinný podnik, vše je o vzájemné důvěře a spolupráci. Majitel nikoho nepropustil ani v době koronavirové pandemie, a naopak dělá všechno proto, aby obsluze usnadnil práci.

Moderní technologie přináší větší volnost

Původní majitelé používali starší manuální kasu, servírky si psaly objednávky do bločku, kuchařům je přepisovali na papírky. V objednávkách byl chaos, lístečky se snadno ztrácely, chyběla kontrola a přehled. Tomáš je otevřený moderním technologiím a postupně tak zavedl nový systém, který všem šetří čas. Zkoušel jsem i jiné systémy, dělal jsem si průzkum a Dotykačka nabídla nejlepší poměr cena x výkon. Jsem spokojený, líbí se mi, že se na vývoji pořád pracuje, že se aplikace vylepšuje a přidávají se nové funkce, jako např. Chytré spropitné.”

Více než 50 % tržeb jde přes platební karty. Bezkontaktní platby jsou rychlé a velmi populární. Zákazníci je preferují a teď mohou navíc jediným kliknutím na terminálu jednoduše odměnit obsluhu. Tužku a papír tak nahradil Mobilní číšník. Jaká byla reakce personálu? Znáte to, co je nové, to se nelíbí. Máte zajetý nějaký systém a nechcete se přeučovat. Později, jakmile do toho proniknete, tak vlastně zjistíte, kolik vám to ve finále ušetří času. A byl to obrovský přínos i pro zákazníky.” Teď už si to jinak ani neumí představit. 

A tím výčet užitečných vychytávek nekončí. Zejména přes obědy se osvědčily také QR kódy na stolech. Zákazníci si na to pomalu zvykli, je to pro ně rychlejší, protože nemusí čekat na obsluhu. 

„Frčí to v létě na zahrádce, přijde parta lidí, objednají si pivo z mobilu a pak přes to rovnou i zaplatí. Vidím v tom potenciál do budoucna. Kdyby to jednou používalo 100 % zákazníků, tak můžeme mít třeba méně brigádníků a ušetřit tak na personálních nákladech.”

Tomáš je duší dobrodruh a nezalekne se žádné výzvy. Letos na podzim s kamarádem rozjíždí hotel v Beskydech, kde automaticky počítají s Dotykačkou. Těším se, že si všechno pořádně nastavíme hned od samého začátku. Sklady, odtěžování, inventury atd.” A my se zase těšíme, až se přijedeme do nového hotelu podívat osobně a přejeme hladký start a hodně spokojených hostů.

Komentáře

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Odeslat