Elektronická evidence tržeb - koho se týká

Elektronická evidence tržeb se nezadržitelně blíží a s ním i potřeba pořídit si spolehlivý pokladní systém, ve kterém je funkce Elektronická evidence tržeb neboli e-tržby již předpřipravena. Začít elektronicky evidovat tržby ale není jen o vhodném pokladním systému, ale i o získání autentizačních údajů a vyřízení certifikace k elektronické evidenci tržeb. Podnikatelé se tak chtějí už nyní připravit na transformaci jejich pokladního systému na elektrickou evidenci, která díky online zasílání dat na Ministerstvo financí změní pohled na evidenci hotovostních a elektronických tržeb v České republice.

Pokud si nejste jistí, zda a od kdy se vás elektronická evidence tržeb týká, zadejte svoje IČ zde a na váš email obratem dostanete přiřazení vašich podnikatelských činností k jednotlivým fázím EET.

Koho elektronická evidence tržeb postihne? 
 

- podnikající fyzické osoby (živnostníky),
- podnikající právnické osoby s podnikatelskou činnosti,
- všechny podnikatele, kteří přijímají platby v hotovosti, kartou či jiným způsobem.
 

Elektronická evidence tržeb - koho se týká? 

Elektronická evidence tržeb - Dotykačka

- stravovacích služeb,
- ubytovacích služeb,
- maloobchodů a velkoobchodů, 
- podnikatelů ve výrobě, 
- taxislužeb, železniční a silniční dopravy,                   
- svobodných povolání, 
- vybrané výrobní činnosti, 
- vybrané opravy apod.    
                                       

Koho se elektronická evidence tržeb naopak netýká? 
 

- příspěvkových organizacích, 
- bankovních domů, pojišťoven, penzijních fondů, 
- výjimečných a neočekávaných tržeb, 
- stravovacích služeb a ubytování studentů, 
- drobné vedlejší podnikatelské činnosti, 
- prodejních automatů, 
- veřejných toalet apod. 
 



Zavedení elektronické evidence tržeb - start ve 4 fázích:

Elektronická evidence tržeb pro gastro, obchody a služby


1. 12. 2016 (FÁZE I.): STRAVOVACÍ A UBYTOVACÍ SLUŽBY
- hotely, kempy, penziony, tábořiště, ubytovny, kavárny, restaurace, hospody, kantýny, catering, apod. 

1. 3. 2017 (FÁZE II.): MALOOBCHOD A VELKOOBCHOD
- prodejny potravin, večerky drogerie, stánkový prodej se zbožím, jakýkoli maloobchod či velkoobchod apod. 

1. 3. 2018 (FÁZE III.): DOPRAVA, VÝROBA, SVOBODNÁ PODNIKÁNÍ
- silniční nákladní doprava, taxislužba, osobní železniční doprava 
- výrobci jako jsou cukráři, řezníci, pekaři apod.
- výrobci potravin, krmiv, látek, chemických, kovových a dalších výrobků a strojů
- pěstitelé, chovatelé, těžba dřeva a nerostů
- svobodná povolání jako jsou právníci, veterináři, lékaři apod.
- rehabilitace, logopedie, medicinální pedikůry, homeopatie, chiropraxe, akupunktura apod. 
- stánkový prodej s občerstvením, zmrzlinou či jinými potravinami

1. 6. 2018 (FÁZE IV.): VYBRANÁ ŘEMESLA A VÝROBNÍ ČINNOSTI
- výroba odevů, textilií, papíru, zpracování dřeva a dřevěných výrobků, výroba plastů, mýdel, kovových konstrukcí apod. 
- opravy a instalace strojů, elektrospořebičů, obuvi, nábytku počítačů a dalších zařízení
- řemeslníci jako elektřikáři, obkladači, malíři, pokrývači, instalatéři apod. 
- kadeřnice, kartářky, astrologové a spiritisté, fitness studia, léčebné masáže, hodinový manžel apod. 
 


 

Musím evidovat tržby?

Pokud si nejste jistí, zda musíte elektronicky evidovat své tržby (EET), můžete požádat finanční úřad o oficiální vyjádření. Tato žádost však podléhá správnímu poplatku, který je ve výši 1 000 Kč. Připravili jsme speciální akci, kdy vám tento poplatek vrátíme prostřednictvím slevy na zakoupený pokladní systém.

Elektronická evidence tržeb - Dotykačka
 


 

On-line nebo Off-line?

V případě, že nebudete moci při podnikání posílat své tržby v běžném režimu (on-line), můžete tržby evidovat ve z jednodušeném režimu (off-line), a to nejpozději do 5 dnů od realizace tržby. Off-line režim mohou využít např. živnostníci s nekvalitním internetovým přípojením. O povolení zjednodušeného režimu můžete požádat na finančním úřadu.

Elektronická evidence tržeb i bez internetu - Dotykačka

 



 
Elektronická evidence tržeb pro tablety a chytré telefony

 

Co si mám pořídit? 

Pokud už nějakou pokladnu či pokladní systém máte, stačí se spojit s prodejcem této pokladny a ověřit si skutečnost, zda je tento systém na elektronickou evidenci tržeb připraven, popř. zda a za jakou cenu lze aktivovat. Pokud nemáte žádný pokladní systém, vyberte si ze široké nabídky na trhu takový, který vám pomůže nejen vyřešit povinnost evidovat, ale navíc vám usnadní vaše podnikání - zkuste naše pokladny pro elektronickou evidenci tržeb - například naši nejlevnější akční sadu Dotykačku MOBILNÍ.
 



 

Autentizační údaje? 

Jak a kde je získáte? Od 1. 9. 2016 můžete získat autentizační údaje na jakémkoli finančním úřadu. Stačí si o tyto přihlašovací (autentizační) údaje zažádat osobně, popř. online prostřednictvím své datové schránky. Žádost lze vyřešit i na základě plné moci, kterou předáte zplnomocněné osobě, ta tuto formalitu může vyřídit ve vašem zastoupení. Plná moc nemusí mít úředně ověřené podpisy! 

Elektronická evidence tržeb - Finanční úřad
 


 

Elektronická evidence tržeb - Dotykačka je připravena

 

Jak získat certifikát? 

Pro začátek evidování tržeb je potřeba přihlásit se na www.daneelektronicky.cz pomocí autentizačních údajů a zaregistrovat veškeré své provozy, ve kterých vykonáváte činnosti z nichž plynou evidované tržby. Poté získáte certifikát pro evidenci tržeb, který si můsíte nainstalovat do svého pokladního zařízení. Pozor! Vygenerovaný certifikát lze stáhnout z daňového portálu pouze v jediném okamžiku. 
 



 
Vyberte si jednu z pokladen pro elektronickou evidenci tržeb Dotykačka, ve kterých je funkce Elektronická evidence tržeb již připravena a zprovozníte si ji snadno a zdarma.


Elektronická evidence tržeb - pokladní systémy Dotykačka